best tracker




سامانه مدیریت یکپارچه مدارس
نرم افزار مدرسه , نرم افزار هوشمند سازی مدارس

 
  لاگ تغییرات نرم افزار  
 

موسسه هدایت فرهیختگان جوان،

پس از چندین سال حضور مستمر و همکاری مداوم با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی معتبر در سطح کشور، پس از چندین سال حضور مستمر و همکاری مداوم با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی معتبر در سطح کشور، مطالعه و تحقیق در کارگروه های تخصصی با حضور کارشناسان خبره و همچنین بررسی و مطالعه دقیق سامانه های مدیریت هوشمند مدارس در کشورهای مطرح دنیا، برای اولین بار، سامانه مدیریت یکپارچه مدارس (سمیم) را در بستر شبکه علمی دانش آموزی به گونه ای طراحی و ارائه نموده است که علاوه بر پوشش تمام نیازهای اساسی مدارس و مراکز آموزشی، امکانات تعاملی بی نظیری را در اختیار کاربران شبکه علمی دانش آموزی قرار می دهد که امکان ارتباط گیری با سایر مدارس و همچنین بسترهای هم افزایی در زمینه های آموزشی و پژوهشی را فراهم می کند. این مجموعه با بررسی دقیق تجربه موفق نسخه پیشین خود و با تاکید بر تولید و اشتراک محتوای آموزشی، و با رویکرد تعاملی، با معرفی "سمیم هوشمند"، هم اکنون در سه بستر متفاوت وب، دسکتاپ و اندروید آماده ارائه خدمات به تمامی مراکز آموزشی در سراسر کشور می باشد. آنچه سمیم را از یک نرم افزار هوشمندسازی ایستا، به یک سامانه پویا تبدیل می-کند، تغییر رویکرد نرم افزار از "قابلیت محوری" به "موجودیت محوری" است؛ در سمیم به هر فرد به چشم یک موجودیت نگاه می-شود؛ دانش آموز، محور این سامانه است؛ معلم موتور محرک مجموعه شکل دهنده فرایندهای آموزشی است؛ والدین در کنار نقش نظارتی، این بار فعالانه در کنار دانش آموزشان حضور دارند؛ کارمندان مدرسه به عنوان افرادی دخیل در فرایندها و برنامه های مدرسه دیده شده اند؛ برای مشاور نقشی اثرگذار و تعیین کننده تعریف شده است و نهایتا در سطح بالاتری از این موجودیت ها، کارشناس مدرسه می تواند، نحوه برقراری ارتباط و تعاملات بین این موجودیت ها را با امکانات گسترده ای که در اختیار دارد، مدیریت کند؛ ضمن اینکه در سمیم هوشمند، هر فرد می تواند بطور همزمان چند هویت داشته باشد؛ در مدرسه ای خاص، نقش کارشناس را به خود بگیرد؛ در کنار آن هویت معلم را دارا باشد و در جای دیگری به عنوان اولیاء دانش آموز، ایفای نقش کند؛ با توجه به این توضیحات پنج پنل کاربری برای سمیم هوشمند در هر مدرسه تعریف می شود؛ سمیم هوشمند، در بخش های مختلف خود، قابلیت های متنوعی به کاربران ارائه می دهد که در ادامه به مهم ترین آن ها و ویژگی های برجسته هر بخش اشاره خواهد شد؛




الف) پنل کارشناس

در این پنل تمام ابزارهای مدیریت بر سمیم هوشمند در اختیار کارشناس مدرسه قرار دارد؛ ورود، ثبت و ویرایش تمام اطلاعات پایه ای نرم افزار، لیست دانش آموزان، معلمین و کارمندان مدرسه و تعیین سطح دسترسی هر کدام از این افراد، تنظیمات مربوط به مرکز پیام و پنل پیامکی، امور دفتری، موارد انضباطی و تشویقی و همچنین نظرسنجی، اجرای آزمون، ساخت سایت مدرسه و مدیریت بر آنها، همگی از طریق پنل کارشناسی، صورت می گیرد؛ قابلیت ها و امکانات هر کدام از این بخش ها، به اختصار در ادامه، مورد بررسی قرار می گیرد:

اطلاعات پایه:

  • هماهنگی با سامانه سناد و امکان دریافت فایل های خروجی از این سامانه؛
  • تعریف نیمسال تحصیلی به منظور پوشش فعالیت های فوق برنامه ای مراکز آموزشی؛
  • تعریف پایه و کلاس بندی دانش آموزان به صورت گروهی؛
  • تعریف رشته تحصیلی برای مدارس متوسطه دوره دوم؛
  • تعریف محل برگزاری کلاس و همچنین کلاس های فوق برنامه به منظور برنامه ریزی آموزشی؛
  • تعریف برنامه هفتگی و زمانبندی زنگ ها؛
  • تقویم آموزشی با قابلیت ثبت و یادآوری رویداد های اجرایی و آموزشی؛


اشخاص:

ثبت پرونده کامل الکترونیکی هر دانش آموز بر اساس کد ملی و اختصاص حساب کاربری به آن ها بصورت فردی و گروهی از طریق فایل اکسل؛
  • ثبت اطلاعات والدین هر دانش آموز و اختصاص حساب کاربری برای هر یک از والدین؛
  • ثبت اطلاعات معلمین، اختصاص حساب کاربری بصورت فردی و گروهی از طریق فایل اکسل و انتساب درس به هریک از مدرسین؛


امور دفتری:

  • امکان دریافت و بارگذاری انواع فرم های سازمانی، درون مدرسه ای، گواهی ها و نامه ها و...؛
  • قابلیت ذخیره قالب فرم ها در سیستم؛
  • امکان ویرایش فرم ها در نرم افزار word با تمام قابلیت های کاربردی آن؛
  • امکان درج خودکار فیلدهای مورد نیاز در فرم؛
  • چاپ فرم با تعداد مشخص تنها با انتخاب افراد مورد نظر؛


مرکز پیام:

  • پست الکترونیکی درون مدرسه ای با امکان ضمیمه کردن فایل؛
  • امکان ایجاد سطح دسترسی در لیست مخاطبین؛


پنل پیامک::

  • ارسال پیامک واحد و منحصر به فرد برای اولیاء و دانش آموزان؛
  • ارسال پیامک از طریق الگو های از پیش طراحی شده؛
  • ارسال خودکار پیامک برای مناسبت ها، ارسال دعوت نامه و همچنین اطلاع رسانی موارد انضباطی، تشویقی، غیبت یا تاخیر و نمرات دانش آموز؛


آزمون:

  • ساخت و برگزاری آزمونهای تستی، تشریحی و توصیفی به دو صورت آنلاین و چاپی؛
  • ثبت پاسخبرگ آزمون های تستی به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه قرائت خوان؛
  • ایجاد بانک آزمون با امکانات فراوان جهت طراحی سوال در قالب های مختلف چند جوابی، چهارگزینه ای، صحیح-غلط و تشریحی و اشتراک گذاری آن ها با تعیین سطح دسترسی؛
  • ساخت آزمون با استفاده از محتوای بارگذاری در بانک آزمون؛
  • پردازش آزمون و ارائه نتایج آزمون به صورت آماری؛


موارد انضباطی و تشویقی:

  • امکان تعریف و ثبت موارد انضباطی و تشویقی؛
  • دلایل غیبت و تخلفات انضباطی و تعریف تصمیمات تنبیهی؛
  • تخصیص نمره به موارد تشویقی و انضباطی؛
  • امکان ثبت غیبت ها، موارد تشویقی و انضباطی و همچنین دریافت غیبت ها و تاخیر ها از دستگاه های حضور و غیاب؛
  • امکان دعوت از اولیاء و همچنین ثبت مشخصات مربوط به مراجعه والدین؛


داشبورد مدیریت:

  • دسترسی سریع به تمامی اطلاعات دانش آموزان به صورت یکجا؛
  • امکان بررسی عملکرد مدرسین؛
  • امکان بررسی آزمون ها، نتایج آن و عملکرد مدرسه بصورت فرد به فرد و یا کلاسی؛
  • امکان دریافت گزارش های تجمیعی؛
  • امکان بررسی رویداد های جاری مدرسه؛
  • ارائه تمامی نکات فوق به صورت نمودار های گرافیکی و قابل چاپ؛


نظر سنجی:

  • امکان طراحی و ساخت نظر سنجی به اشکال مختلف برای گروه های کاربر و مدرسین؛
  • ارائه نتایج نظر سنجی به صورت آماری و نموداری؛


سایت ساز:

  • مدیریت آسان و طراحی ساده وب سایت مدرسه با امکانات متعدد؛
  • امکان پیش ثبت نام دانش آموزان در وب سایت مدرسه؛





ب) پنل معلم؛

در این پنل به معلم امکانات گسترده ای برای مدیریت کلاس هایش داده می شود؛ یک معلم در عین حال که کلاس های خود در یک مدرسه مشخص را بررسی می کند، می تواند همزمان در مدارس دیگر هم به مدیریت سایر کلاس هایش بپردازد؛ امکان ارتباط با والدین و دانش آموز، به صورت های متنوع نیز از قابلیت های این پنل می باشد که در ادامه به آنها اشاره می شود :
  • مدیریت حساب کاربری به عنوان معلم چند مدرسه؛
  • تولید محتوا و دسترسی به مرکز یادگیری مدرسه؛
  • ایجاد آزمون آنلاین برای کلاس های مختلف؛
  • مشاهده برنامه هفتگی، ساعت و محل برگزاری کلاس در پنل مربوطه؛
  • امکان ثبت رویداد ها برای هر کلاس بصورت تقویمی و با قابلیت یادآوری؛
  • دسترسی به ایمیل درون مدرسه ای و امکان برقراری ارتباط با سایر کاربران مدرسه اعم از دانش آموزان، اولیاء و سایر مدرسین و کارکنان مدرسه؛
  • ثبت حضور و غیاب برای دانش آموزان؛
  • ثبت موارد انضباطی برای دانش آموزان؛
  • ثبت نمره شفاهی برای دانش آموزان؛
  • امکان تخصیص تکلیف به صورت فردی و گروهی برای دانش آموزان؛

ج) پنل دانش آموز؛

عنصر اصلی در هر مدرسه ای دانش آموزان آن مدرسه هستند؛ یک مرکز آموزشی هر چقدر هم که هوشمند باشد، اگر در فرایند هوشمندسازی، دانش آموزان را دخیل نکند، خروجی کار، مطلوب نخواهد بود؛ پنل دانش آموز علاوه بر اطلاع رسانی و برقراری زمینه ارتباط دانش آموزان با معلمین و مشاورین مربوطه، بستری مناسب برای آموزش الکترونیک فراهم می کند و نهایتا می-تواند او را در "مسیر یادگیری" هدایت و همراهی کند؛ در ادامه به امکانات این پنل به اختصار، اشاره می شود:
  • مشاهده تمام فعالیت های صورت گرفته در طول سال تحصیلی از قبیل نمرات، موارد انضباطی و تشویقی، در کارپوشه؛
  • دریافت و انجام تکالیف الکترونیکی و غیر الکترونیکی؛
  • امکان شرکت در آزمون های آنلاین؛
  • استفاده از ارتباطات درون مدرسه ای با سایران کاربران مدرسه اعم از مدرسین، اولیاء، هم کلاسی ها یا سایر دان-آموزان و همچنین کارکنان مدرسه؛
  • امکان بهره گیری از شبکه اجتماعی تعریف شده در بستر وب و به اشتراک گذاری محتوا؛
  • امکان شرکت در آزمون هشت (هدایت شغلی و تحصیلی) از طریق پنل شخصی؛
  • امکان دسترسی به مرکز یادگیری مدرسه؛


د) پنل والدین؛


در پنل والدین، برای اولین بار، به معنی حقیقی کلمه، ارتباط، اطلاع رسانی و مشارکت و تعامل دوسویه بین اولیاء و کارشناسان مدرسه با اولیاء دانش آموزان، در نظر گرفته شده است؛ ممکن است یک فرد، در حالیکه معلم یک مدرسه است، همزمان اولیاء یک یا چند دانش آموز هم باشد؛ مدیریت تمام فرزندان در پنل والدین و مدیریت کلاس ها در پنل معلم، تنها با یک نام کاربری برای وی امکان پذیر خواهد بود؛ در زیر به موارد بیشتری از این پنل اشاره می کنیم
:
  • امکان ارتباط با معلمین، مشاور و کادر اداری مدرسه؛
  • دسترسی به امکانات پنل به ازای تک تک فرزندان تحت پوشش سمیم؛
  • مشاهده برنامه هفتگی فرزندان؛
  • مشاهده فعالیت های انضباطی و تشویقی فرزندان؛
  • مشاهده نمرات فرزندان؛
  • مشاهده و ثبت بازخور در خصوص تکالیف محوله به فرزندان؛


ه) پنل مشاور ؛

  • دسترسی به اطلاعات سامانه هشت؛
  • ارتباط مستمر با دانش آموزان و اولیاء آنها؛
  • برنامه ریزی درسی و پایش برنامه ریزی درسی؛
  • رصد و ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی (نمودار و ...)؛
  • امکان دسترسی به تمامی اطلاعاتی که معلم در صفحه خود دارد؛
  • امکان دریافت گزارش های روزانه، ماهیانه و سالانه از وضعیت درسی و آموزشی کلاس ها؛
  • امکان ارسال و دریافت فایل هایی با فرمت های مختلف؛
  • تقویم اجرایی؛
  • مشاوره خانواده (از طریق مرکز پیام)؛


و) بستر های ارائه؛

  • سمیم هوشمند برای ارائه خدمات خود محدودیتی از بابت بسترهای نرم افزاری ندارد؛
  • نسخه اصلی نرم افزار تحت وب عرضه می شود،
  • لکن نسخه دسکتاپ و اندروید نرم افزار هم، با همان قابلیت ها، توسط شرکت در اختیار کاربران قرار می گیرد؛


نسخه اندروید؛

  • نسخه رایگان نرم افزار در بستر اندروید و در سه پنل والدین، دانش آموز و معلم؛
  • امکان مدیریت تمامی قابلیت های هر پنل روی دستگاه های اندرویدی از قبیل گوشی های هوشمند و تبلت ها؛
  • ایجاد امکان دسترسی راحت تر به هر پنل؛
  • تسهیل در اجرای فرایندها خصوصا برای والدین؛
  • امکان مشاهده تمامی موارد تشویقی، تنبیهی، آموزشی، نمرات و سایر موارد مربوط به دانش آموز، بصورت یادآور، روی دستگاه اندرویدی والدین؛


نسخه دسکتاپ ؛

  • قابلیت انجام کلیه امور نسخه تحت وب، در حالت دسکتاپ و بدون نیاز به اینترنت؛
  • هماهنگی کامل بین نسخه تحت وب و دسکتاپ؛
  • امکان سینک خودکار اطلاعات به محض اتصال به اینترنت؛
  • ایجاد امکان اتصال به دستگاه حضور و غیاب و قرائت خوان یا دستگاه اسکنر؛
  • ایجاد امکان اتصال به تخته هوشمند؛
 
     
   درباره ما       نقشه سایت       تبادل لینک        قوانین و مقررات   
© General Computer Systems &copyright all rights reserved.